Orruviel
Administrator
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:54, 11 Paź 2010 Temat postu: Statowanie i tierowanie EQ |
|
Witam wszystkich kolejny raz na naszym forum. Biegając po ROM-ku wciąż w szatce z Logar i
wspinając się coraz wyżej z LV stwierdziłem, że pora coś zrobić ze statowaniem. W końcu mobki
coraz silniejsze a HP marne Przeszukując strony internetowe natknąłem się na ciekawy opis
statowania i tierowania, a że nie było żadnej notki o przeklejaniu na inne forum, postanowiłem to
zrobić. Opis jest w niezmienionej formie. Nie sprawdzałem błędów i ich nie poprawiałem.
Zaczerpnąłem go z [link widoczny dla zalogowanych]
Opis jest autorstwa dr4kun poprawiony przez lordpeciak
Myślę, że może się przydać ten poradnik wszystikm tym którzy jeszcze nie zaczęli ulepszania
swoich postaci z ROM, a może i tym, którzy już to robią
Miłej lektury...
Będzie długo i rozwlekle, będzie łopatologicznie i możliwie jasno, będzie z przykładami i obrazkami pokradzionymi z angielskiej wersji forum - żeby każdy możliwie zrozumiał.
1. Podstawy
Do ulepszania ekwipunku potrzebny nam Magiczny Transmutator. Magiczny Transmutor odblokowujemy na 10 poziomie w Varanas u Lehmana, npc-a w Class hall.
Na starcie dostajemy bodajże 10 ładunków. Ładunków schodzi sporo, często i gęsto zarówno przy Tierowaniu broni, robieniu runek jak i Statowaniu (ulepszania) zbroi, wiec dobrym pomysłem jest zużywanie swoich luźnych Phirius Tokenow (Żetonów Phiriusa) na ładunki do Magicznego Transmutora. Właśnie co więcej, chcąc potierowac bron do t6+, spodziewajcie sie wydatku w diamentach lub zbierania tokenow przez miesiac.
Magiczny Transmutor otwieramy poprzez okno ekwipunku - drugi od lewej guziczek na dole.
Sam Transmutor wygląda tak. Piec pól na gorze to miejsca, w które osadzamy rzeczy do transmutowania, na dole natomiast pokarze nam się preview (podgląd).
2. Robienie i przerabianie run.
Na wiki jest piękna tabelka dotycząca tej opcji - [link widoczny dla zalogowanych]
Nie marnując wiec czasu i miejsca na pisanie tego, co już tam dali, tylko drobne wskazówki dotyczące odczytywania tabelki:
Po lewej mamy zaznaczony Rank Run (stopień run). By zrobić runy wyższego ranku stopnia), na ogol potrzeba kilku run niższego stopnia.
Kolumna RUNES - dana runka, która jest dalej omawiana.
Kolumny TIER I do TIER X - bonusy dawane przez odpowiedni tier runki, czyli np Mind III daje +6 int.
Rank 0 do Rank 5 (stopień 0 do 5) - runy danego stopnia potrzebne do zrobienia omawianej runki.
Przykłady:
Aby stworzyć sobie Mind I, potrzebujemy po jednym Strike I i Vitality I. Analogicznie, żeby zrobić Mind IV, potrzebujemy Strike IV i Vitality IV.
Z kolei by zmajstrować Triumph II, potrzebujemy Endurance II i Mind II. by złożyć Potential V, potrzebujemy Anger V i Mayhem V, a i te z kolei musimy wcześniej zrobić z innych run. To chyba dość jasne.
Oprócz możliwości zmieniania run w inne, możemy też podbijać Tier runek juz posiadanych. Dla przykładu 5x Mind I da nam w efekcie jedno Mind II. 5x Vitality III da nam w efekcie Vitality IV, i tak dalej.
Trzeba zaznaczyć, że robienie run, zwłaszcza zaczynając od rank 0, pochłania kosmiczne ilości ładunków w Magicznym Transmuterze. Jeśli coś się wam nie przyda jakoś szczególnie - nawet nie zaczynajcie.
3. Statowanie Zbroi. (Ulepszanie zbroi)
Wiele itemów, które daje jakieś bonusy, ma po prawej stronie na dole - naprzeciwko dawanych bonusów - odpowiednie słowa wraz z ich wartością. przykładowo - Endurance V, Intellect VIII, Stamina IX, takie tam. dawany bonus zależy właśnie od słowa i jego wartości.
Każdy przedmiot może mieć maksymalnie sześć rożnych slow na raz. Niektóre słowa, żółte, dają podwójne bonusyi są one szczególnie cenne i poszukiwane na wyższych poziomach. Nadal jest to jednak jedno słowo - gdyby się uprzeć i chcieć wbijać same żółte staty w przedmiot, można by mieć nawet 12 bonusów czerpanych z jednej części zbroi.
Zalóżmy teraz, że mamy fajna zbroje na nasz poziom, którą chcielibyśmy odpowiednio ulepszyć. najlepiej, by była to zbroja hd (high durability - wytrzymałość przedmiotu powyżej 100, im więcej tym lepiej) i nie miała żadnych slow bonusowych na dole, tzw clean hd itemki sa najdroższe i stosunkowo rzadkie, ale warto w nie zainwestować, zwłaszcza przy końcu.
Wiec nasze rękawiczki 53 poziomu, hd i czyścioszki, leżą sobie w plecaku, bo nasze obecnie używane przecież dają nam aż 35 inteligencji - i tak na nie sie naharowaliśmy w Weeping Coast (płaczącym wybrzeżu) !
To nic - w prosty sposób możemy zawrzeć jedne w drugich; ba, możemy nawet zrobić rękawiczki dające 35 int, 40 wis, 40 stamina.
Zasadniczo, w celu ulepszenia elementu zbroi potrzebujemy:
* element, który chcemy statowac i potem nosić - np. czyste rękawice hd naszego poziomu
* trzy fusion stony (kamienie fuzyjne)
* trzy przedmioty takiego samego tieru, z których wyciągniemy staty
Zbroje, która warto nosić, zwłaszcza na wyższym poziomie, najczęściej trzeba wydropic lub kupić na AH. Te questowe nadają się do ~53 poziomu, potem już ciężko.
Fusion stony (kamienie fuzyjne) możemy kupować od npc-a w Varanas lub Obsidian Stronghold, lub tez poobserwować AH i kupić tam. różnica w cenie bywa spora, ale npc oferuje nam kamyki o losowych statach, podczas gdy na AH możemy sobie wybrać co tylko chcemy. Polecam do tego używać Advanced Auction House (Dom aukcyjny) - ułatwia życie.
Zasadniczo, by w ogóle móc postatować broń, potrzebujemy trzy dowolne fusion stony i trzy dowolne przedmioty. Dobrze jednak, by fusion stony były takie same i dawały coś, z czego nasza postać dodatkowo skorzysta. Grając magiem, najlepiej celować w fusion stony dające +3 int, +3 wis, +3 sta (lub, jeszcze lepiej: +3 sta, +3 int, bez trzeciego statu - ale te są droższe). W wypadku rogue to oczywiście +3 str, +3 dex, +3 sta . Niestety, nie zawsze trafimy trojkę takich samych, idealnych kamieni na AH i często trzeba się zadowolić czymś po środku - +3 int, +3 sta, +5 dark resistance, dla przykładu.
Ok, mamy już trzy takie same fusion stony i wydropione w pocie czoła rękawiczki, które chcemy nosić. Co dalej?
Teraz fusion stony trzeba zmienić w mana stony. Najprościej mówiąc, mana stone to fusion stone połączony z jakimś przedmiotem - zbroja, broni, biżuterią. W procesie tworzenia mana stonu, fusion stone absorbuje słowa z przedmiotu, który z nim łączymy.
Obrazowo:
Mamy takie stony: [link widoczny dla zalogowanych]
Mamy taka itemke: [link widoczny dla zalogowanych]
Łączymyw transmuterze i wychodzi nam mana stone: [link widoczny dla zalogowanych]
Mana stone też ma swój tier. Najczęściej jest on zależny od tieru itemki użytej do jego zrobienia, choć w przypadku questowych itemek z Ystry nie zawsze jest to prawda. Potrzebujemy trzy mana stony tego samego tieru.
Mając fusion stony z trzema statami - np 3 sta, 3 int, 3 wis - najlepiej je łączyć z przedmiotami, które maja pojedyncze słowo, np dają tylko chciane przez nas Intellect IX, a nie Intellect IX i Strength V. czemu - o tym potem.
Gdy już połączymy nasze trzy fusion stony z itemkami, które maja ciekawe dla nas słowa, powstaną nam trzy mana stony, które będą miały trzy takie same staty + jeden różniący się miedzy sobą - te dodane z itemek. Łącznie wiec sześć rożnych slow - akurat dość, by zmieściło się w naszych rękawiczkach.
Teraz łączymy nasze trzy mana stony z czystymi hd rękawiczkami 53 poziomu i dostajemy milutka itemke z ciekawymi statami. Przyklad zrobionego w ten sposób hełmu - [link widoczny dla zalogowanych]
Na poziomach 50+ nie opłaca się używać slow niższych, niż IX-X - sporo ich się dostaje z questow, zwłaszcza na Weeping Coast.
3a. Droższy wariant statowania.
Zamiast kupować czystą hd itemke, trzy takie same fusiony po 12k i trzy staty, można kupić hd itemke z jednym statem, ktory nas interesuje. Przykładowo, będąc magiem, który chce zmienić szatę, zamiast kupić czysta hd szatę 55 poziomu, kupujemy hd z Intellect X.
Potem kupujemy trzy takie same fusion stony o dwóch statach. Ich cena na AH jest rożna zależnie od statow - od 50k do 100k za jeden. Zmieniamy je w mana stony normalnie, dobijając w nie po jednym interesującym nas stacie.
Wynik? mamy dwa gówniane staty i cztery pożądne dziesiątki - ale i cena idzie ostro w gore, przynajmniej na kieszeń przeciętnego gracza.
4. Tierowanie broni.
Zasadniczo broni używamy po to, by siać jak największe spustoszenie - bez różnicy, czy jest to laska maga z gałką na końcu, czy obosieczny topor. Chcemy więc jak najwyższe obrażenia z tejże wycisnąć, co da nam jej potierowanie.
Każdy przedmiot ma swój TIER zaznaczony tuz pod jego nazwa. praktycznie wszystkie itemki 40+ sa t3.
Im wyższy tier (oraz, naturalnie, poziom itemki), tym wyższe statystyki ma przedmiot, i tak płaszcz poziomu 40 t2 będzie miał mniej obrony, niż taki sam płaszcz poziomu 40, z tymi samymi statami, ale t3. Oprócz tego każde kolejne wyenchantowanie na +x za pomocą kamyczków daje większy bonus im wyższy jest tier przedmiotu.
W przypadku broni, tierowanie podwyższa nam damage, a po podenchantowaniu - również bonus do ataku. W wypadku zbroi - obronę. zasadniczo zbroi nie tierujemy - zbroje statujemy.
No dobrze, ale skoro większość itemek 40+ to t3, to jak zrobić bron t5+?
ilekroć połączymy trzy mana stony tego samego tieru, wyjdzie nam jeden stone wyższego tieru. Czyli, przykładowo, po uzyskaniu trzech mana stonów t3 i połączeniu ich ze sobą (bez żadnej itemki w transmuterze!), wyjdzie nam mana stone t4. i tak dalej.
Chcąc zrobić sobie bron t4, zejdzie nam 9 fusion stonów. Na t5 potrzebujemy łącznie 27 fusion stonów. Chcąc zrobić sobie bron t6, już 81 fusion stonów. Nietrudno już zauważyć pewna prawidłowość ciągu geometrycznego.
Istnieje możliwość uzbierania 81 takich samych fusion stonów - bo i czemu nie - i dodaniu do nich ciekawych statystyk z innych itemek, jak w przypadku zbroi. Jednak koszt zrobienia broni zwiększa się wtedy trzy-czterokrotnie. Kupując takie same stony z AH, przepłacimy ponad czterokrotnie - w cenie zrobienia broni t6 z dodatkowymi statami moglibyśmy zrobić sobie bron t8 (pomijając ładunki transmutora) - różnica w obrażeniach wychodzi spora.
W zwiazku z tym idziemy do npc-a w mieście i kupujemy losowe fusion stony, po ~2k każdy. Wychodzi tanio i przyjemnie. Jednak przez to w broni będziemy mieli sześć slow niskiego poziomu, w dodatku będą to losowe słowa - chyba, ze transmutując mana stony zwrócimy uwagę na ich kolejność w transmuterze i odpowiednio to wymanipulujemy.
By zrobić mana stony pod tierowanie, najlepiej kupić od npc w Obsidian Stronghold paski - to najtańsze itemki t3 do nabycia w dowolnej ilości.
Całość obrazują schematy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Obecna 'norma' tierowania broni na ~53-55 to t6. jak serwer się postarzeje, to norma wzrośnie, podejrzewam.
5. Wypieranie slów - skąd wiedzieć, co będę miał w item-ce?
Po pierwsze, identyczne słowa zawsze się nadpisują i są traktowane jako jedno w item-ce docelowej. Dlatego właśnie warto kupować trzy takie same fusion stony - trzy sloty na słowa będziemy mieli wolne. Intellect X i Intellect XI jednak już wejdzie osobno.
Po drugie, słowo niższego rzędu zawsze wyprze słowo wyższego rzędu. dlatego warto pamiętać, że jeśli statujemy itemke, która już ma jakieś słowa - na przykład od setu z ancalon i hrabiego - stracimy wszystkie bonusy o słowach wyższego rzędu, niż te, które już są w przedmiocie.
Obrazuje to lista:
[G]I stat (same as Yellow I)
[Y]I stat
[G]II stat
[G]III stat (same as Yellow II)
[Y]II stat
[G]IV stat (same as Yellow III)
[Y]III stat
[G]V stat
[G]VI stat (same as Yellow IV)
[Y]IV stat
[G]VII stat
[G]VIII stat (same as Yellow V)
[Y]V stat
[G]IX stat
[Y]I Arena stat
[G]X stat (same as Yellow VI)
[Y]VI stat
[Y]II Arena stat
[G]XI stat (same as Yellow VII)
[Y]VII stat
Po trzecie, jeśli staty maja taki sam poziom, liczy się kolejność wsadzenia mana stonów w transmuter: [link widoczny dla zalogowanych]
Po czwarte, macie na dole transmutera podgląd na to, co wam wyjdzie - zachęcam do eksperymentowania i podglądania możliwych efektów, różnic przy zmianie położenia, etc.
6. Enchantowanie +++
Oprócz tego wszystkiego, warto sobie swoje itemki podbić na +.
Kryształki do enchantowania możemy kupić u npc w Varanas/Obsidian, lecz maja bardzo niska szanse powodzenia. kryształki o wyższej szansie możemy kupić za tokeny/diamenty. Krysztalki o szansie 100% - za rubiny.
Jeśli uda nam się dobić nasza bron na +1, lecz +2 już nie, stracimy poprzedni enchant, jeśli używaliśmy kryształków od npc.
Broń najpierw enchantujemy, najlepiej do +5-6 w końcowej fazie gry, dopiero potem tierujemy.
Z biżuterii przede wszystkim enchantujemy kolczyki - dają spory bonus do hp.
Jeśli chodzi o zbroje, każdy typ (cloth, chain) i każdy rodzaj (headpiece, belt) itemki dają rożne bonusy. Bonus jest tym wyższy, im wyższy wbijemy +, im wyższy tier (lecz nadal nie warto tierowac zbroi) i poziom.
7. Agregator.
Do tego wszystkiego dochodzi agregator, który można kupić w item shopie za diamenty.
Ogólnie rzecz ujmując, agregator służy do zmiany wyglądu itemki. Możemy po prostu przenieść wszystkie słowa i wszelkie statystyki z jednego na drugie.
Mamy dwa rodzaje - prosty i ulepszony.
Prosty służy do zmieniania tego samego typu i rodzaju na to samo, czyli np cloth belt na cloth belt. Jest najczęściej używany po zakupie kostiumów w item shopie.
Zaawansowany pozwala na łączenie itemek o rożnych typach - chain z cloth, etc. czasem również sie z niego korzysta po zakupie kostiumu lub jakiegoś skina broni z is, jednak najczęściej za jego pomocą się statuje zakupione z is skrzydła (tez mogą mieć swoje staty - najpierw statujemy normalnie jakąś cześć zbroi, a potem agregatorem przeciągamy ją na skrzydła).
poprawka: skrzydła można pociągnąć normalnie mana stonami, nie wiem po cholerę na nich notka o agregatorze.
8. Pozostałe uprzyjemniacze.(brak tego słowa w języku polskim - chyba, że mam jakiś stary słownik)
Purified fusion stone - czyściutkie fusion stony, bez gównianych statów pierwszego poziomu, jak te od npc-a w mieście. Można w nie wbić co się chce, tak samo, jak w zwykle - żadna głęboka filozofia. Kilka z nich dostaje się z paczuszek po dobijaniu poziomów.
Fusion stony o wyższych statach - bazując na tym temacie, to random drop z wyższo-poziomowych mobów, na przykład nag.
Golden Repair Hammer - podwyższa obecne dura itemki do 200% maksymalnego. Jednocześnie, maksymalne się nie zmienia. Czyli dostaniemy, przykładowo, itemke z dura 150/75. Ilekroć otrzymujemy obrażenia bądź giniemy, spada dura przedmiotu - i nie można tutaj tego naprawiać do tych 150, 'młotkowanie' jest wiec krótkotrwałym podniesieniem dura jakiejś wyjątkowo użytecznej rzeczy, aż znajdziemy lepsza.
Grand Golden Repair Hammer - podwyższa obecne dura wszystkich itemek w inventory do 200%.
Armor/weapon/jewelry driller - dodaje miejsce na rune w broni/zbroi/biżuterii. Jest kilka poziomów drillerów - każdy z nich dodaje jedno gniazdo, ale różnią się możliwościami co do maksymalnych gniazd. Jeśli itemka nie ma gniazda, wystarczy nam Basic Driller, jednak gdy już ma jedno, potrzebny będzie advanced by dobić drugie. Najlepsze drillery są dostępne tylko za rubiny.
Attribute purifying stone - rzadkość i drożyzna w item shopie. Pozwala na usunięcie statów z itemki, zachowując ja jednak oprócz tego bez zmian. Strasznie użyteczne do czyszczenia setu vahtosa maga.
Skróty - słowniczek:
IS - Item Shop (sklep rzeczowy)
AH - Auction house (Dom Aukcyjny)
FUSION STON(y) - Kamienie Fuzyjny(e)
MANA STON(y) - Kamienie Mana(y)
PRZETŁUMACZONE PRZEZ Falgorn
HD - Itemy z wytrzymałością powyżej 100 (mają automatycznie 205 bonusu do statystyk)
ITEM - PRZEDMIOT
TIER - Poziom przedmiotu, wpływający na podstawowy Dmg lub Def itemu
POTIER - ?
TIEROWANIE - Podnoszenie poziomu itemu, głównie broni, w celu zwiększenia jej obrażeń, na jeden dodatkowy tier przedmiot otrzymuje +10% obrażeń podstawowych czyli tych z poziomu T3
t3 - Poziom 3, podstawowy poziom przedmiotów dla levelu 40+
Wyenchantowanie - Inaczej splusowanie, czyli minimalne zwiększenie dmg/defa i uzyskanie dodatkowego bonusy do jednej ze statystyk, wykonywane itemami (kamieniami) od NPC (minimalna szansa na plus) lub z IS (większa szansa na polepszenie itemu)
Podenchantowaniu - j.w.
Enchantowanie - j.w.
Set - Zestaw kilku pasujących do siebie części ekwipunku, które razem dają dodatkowy bonus
Ancalon - czyli Wiedźma bądź Anka, ostatni boss w FA (opuszczonym opactwie)
Cloth - zbroja typu Ubrania
Chain - zbroja typu Kolcza
Headpiece - Hełm
Belt - Pasek
inventory - Plecak/Skrzynka/Bank (chyba w tym znaczeniu?)
Basic Driller - Podstawowe nawiercenie itemu, item z IS dodający w itemie do maksymalnie jednego miejsca na runę
vahtosa- Set Vathosa, zestaw biżuterii zdobywany przez niemal całą grę, od Varanas po Yastrę, podstawowy zestaw dla postaci magicznych, dodający 15% do ostatecznej mocy magii (zarówno do ostatecznych obrażeń magicznych jak i jakości heala)
Post został pochwalony 0 razy
|
|